Friday, October 10

ayat ayat cinta

i think this indonesian film is very GOOD. aku tgk cite die kt tv3 mlm smlm, oh best gile! islam, love, sacrifice, poligamy and many more. director die make a goodjob lah. G double O D J O B, GOODJOB GOODJOB ! haha. lagu kt muadzam :D ok ok. dlm cite ni kite bleh tgk mcm mane aisha bg fahri kawen ngn maria. klau aku mmg x sanggup. pastu aku dgr director cite ni indian. woh! indian bleh bt cite mcm nie? gile tak? malaysian pun x bleh bt. toloooooong lah malaysia. to all malaysian directors, pls open ur eyes! make a double check that ur eyes is OPEN. rempit la polis la cite cinta dorg la pastu ade hati nk bt cite hantu. haih. aku ngaku jelah kan, mmg kt wayang aku X KAN tgk cite melayu! melain kan haritu aku tgk KAMI THE MOVIE. aku bleh kate yg ok cite die kami ngn all yasmin ahmad films. tu je. eventho aku melayu gak, im so so sorry, aku cant stand anymore tgk korg bt cite tah pape. kate nk industri filem ni maju? tp pemikiran korg x maju langsung tau tak. im so sorry malaysia. cite korg tgk cite indonesia mcm berbagi suami, ayat ayat cinta, ada apa dengan cinta and mcm mcm lg lah. sume nye BERKUALITI ! itu aku sgt sure. cite dorg mcm wow! huh. aku bkn nk jatuh kan maruah malaysia tp kite mst la kene sedar kan yg negara indon yg mata wang die lg sket tu bleh bt filem mcm tu. kite yg mata wang lbh bsr pun x bleh nk bt cite mcm tu ape nk jd lah. huh. ok aku nk bg korg tgk video clip rossa nie. tgk btol btol. harap malaysia da sedar :D


1 comment:

Hariz Shah ™ said...

assalamualaikum
kenal ni sape? haris meletup2 tu haha

ok then, bila kita bercakap pasal industri hiburan perfileman negara kita ni an. i x nafikan bahawa ada segelintir pengarah or penerbit yang suka buat cerita yang mengarut dan kalau boleh berada diluar jangkaan kita, ex. pepaya.

_______________

firstly, i nak betulkan pendapat kamu bahawa tak semua pengarah melayu macam palat cuma segelintir je la. tengok lah mamat khalid, kala malam bulan mengambang filem terbaik. daripada situ beliau dapat pengarah terbaik. filem dia 3 tahun lepas ROCK, Hasnul Rahmat dapat pelakon filem terbaik. so, tak semua pengarah melayu bangsat cuma segelintir.

**************

n u ada kata ayat2 cinta tu daripada orang india. apa bezanya dengan filem cinta? director nya juga merupakan orang malaysia walaupun bukn melayu. n filem tersebut diolah semula menggunakan barisan pelakon ngetop indon.

baiklah. ini bukan teguran atau pendapat, tapi suara hati i. so, sorry sesangat kalau tersalah bahasa ok?
majulah filem melayu untuk negara. wassalam ;)